Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

Kona Hybrid STOTTEREN 12 mrt 2021 21:54 #43650

Voor mij is het stotteren gelukkig voorbij . Tijdens de terug roep actie is er een nieuwe update geplaatst. Dit had niets met het stotteren te maken .
Echter had ik hier gelezen dat de adaptieve waarden gerest konden worden . Dat heb ik de dealer verteld en dit kwam hem bekend voor . Dus dat uitgevoerd .
En..... ze hadden nog iets gedaan ... ze wouden niet vertellen wat .. maar ik denk de EGR klep wat mee gedaan . Zou wel niet helemaal conform de uitstoot norm zijn .. Mij zal dat een zorg zijn . Het rijd nu fantastisch . Nu al 3 weken met volle tevredenheid en nu ruim 40000 op de teller
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sigma, bert.ba2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kona Hybrid STOTTEREN 25 mrt 2021 12:39 #43774

• KonaHybrid-1
  • KonaHybrid-1's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 65
Vandaag de 1e jaarlijkse onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij de Dealer.
Ook het stotteren aangegeven en zoals verwacht voor hun GEEN BEKEND bericht. :angry:

Nu is het zo dat ik het steeds meer ga merken eigenlijk zodra ik optrek begint de wagen te "bokken" bij voornamelijk 20-40 Km per uur. Ik zie dit eigenlijk meer als bokken (inhouden van de motor/ slechte verbranding) dan stotteren. Ondanks dat ik altijd E5 tank begint het toch meer voor te doen.

Zij hebben op mijn verzoek de adaptieve waardes gereset naar fabrieksinstellingen. Eens kijken of het nu (tijdelijk) weg is.

Wel heel mooi vindt ik de NAV update, eigenlijk niet alleen de NAVI maar ook volledige Lay-out van de grafische instellingen :cheer:

Kona Hybrid STOTTEREN 25 mrt 2021 20:21 #43778

• bert.ba2
  • bert.ba2's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Kona Hybride
  • Ontvangen bedankjes 14
Ik ben benieuwd of het resetten van de adaptieve waardes geholpen heeft

Kona Hybrid STOTTEREN 28 mrt 2021 10:06 #43796

• KonaHybrid-1
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 65

bert.ba2 schreef : Ik ben benieuwd of het resetten van de adaptieve waardes geholpen heeft

Moet zeggen ik heb nog maar kort gereden na de reset maar ik denk dat het inderdaad helpt!
De wagen "bokt" niet meer, wil gewoon normaal doorrijden en pakt lekker op. Ook op cruise snelheid geen haperingen te ontdekken.

Zal dus inderdaad met inleren icm milleu instellingen te maken hebben. Zodra het weer opdoet zal ik het uiteraard melden.

Blijft tenslotte een tijdelijke oplossing of zo progammeren dat de wagen zichzelf iedere xxx kilometers reset ;) [ sjoemel software ]
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, bert.ba2

Kona Hybrid STOTTEREN 30 mrt 2021 11:59 #43829

• NSU
  • NSU's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Kona Hybrid Premium
  • Ontvangen bedankjes 24
Na het vervangen van de bobine,s en bougie;s tot nu toe geen gestotter maar wel heel weinig km gemaakt intussen.
Ik vind nog steeds dat hij niet snel genoeg overschakeld naar 5 of 6 ik laat tijdje mijn gas los en dan gaat hij wel naar 5 of 6e versnelling

Ik vind de update van de navigatie een achteruitgang grafisch interface van de kaarten zijn minder duidelijk.
En om een bestemming in te voeren veel omslachtiger.
Bij de oude onderin tijd tot bestemming enz die is nu weg en moet je aan de zijkant vegen om het zicht baar te maken maar
blijft maar paar seconden zichtbaar.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel

Laast bewerkt: door NSU.

Kona Hybrid STOTTEREN 31 mrt 2021 09:07 #43836

• KonaHybrid-1
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 65
Ik vond de grafische update voor het geheel ( meer blauwe interfaces) wel geslaagd. :P

De navigatie heb ik nog niet gebruikt, doe ik toch al weinig maar zal het eens in de gaten houden....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. ;)

Kona Hybrid STOTTEREN 09 apr 2021 11:45 #43908

• KonaHybrid-1
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 65

KonaHybrid-1 schreef :

bert.ba2 schreef : Ik ben benieuwd of het resetten van de adaptieve waardes geholpen heeft

Moet zeggen ik heb nog maar kort gereden na de reset maar ik denk dat het inderdaad helpt!
De wagen "bokt" niet meer, wil gewoon normaal doorrijden en pakt lekker op. Ook op cruise snelheid geen haperingen te ontdekken.
Zal dus inderdaad met inleren icm milleu instellingen te maken hebben. Zodra het weer opdoet zal ik het uiteraard melden.

Helaas, ik ben bang dat het fenomeen weer terugkomt na diverse korten ritten. (totaal nog maar zo'n 300 Km gereden) :angry:

Tijd voor maken pagina: 0.252 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.