• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Nieuwe Kona (2023)

Lees meer
5 dagen 6 uren geleden #56432 door Stefan
Beantwoord door Stefan in topic Nieuwe Kona (2023)

Afgelopen maandag een sprintje getrokken omdat ik van links moest invoegen. Tot mijn verbazing hield de motor opeens in, het voelde als de toerenbegrenzer. Maar de auto had allang moeten schakelen zou je zeggen.

Sinds gisteren lijkt het alsof de auto niet meer goed tot stilstand komt en wilt blijven doorrijden terwijl ik bijna stilsta en mijn rem ingedrukt houd. Ik moet hem echt dood remmen voordat hij stopt met de aandrijving. 

ik houd het even in de gaten, het waren korte stukjes dus wellicht was de DCT nog niet op temperatuur.

Deze klachten zouden voor mij reden genoeg zijn om er direct mee naar de garage te gaan. Zou me geen veilig idee geven...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 dagen 57 minuten geleden - 5 dagen 56 minuten geleden #56450 door MrZackito
Beantwoord door MrZackito in topic Nieuwe Kona (2023)

Afgelopen maandag een sprintje getrokken omdat ik van links moest invoegen. Tot mijn verbazing hield de motor opeens in, het voelde als de toerenbegrenzer. Maar de auto had allang moeten schakelen zou je zeggen.

Sinds gisteren lijkt het alsof de auto niet meer goed tot stilstand komt en wilt blijven doorrijden terwijl ik bijna stilsta en mijn rem ingedrukt houd. Ik moet hem echt dood remmen voordat hij stopt met de aandrijving. 

ik houd het even in de gaten, het waren korte stukjes dus wellicht was de DCT nog niet op temperatuur.

Deze klachten zouden voor mij reden genoeg zijn om er direct mee naar de garage te gaan. Zou me geen veilig idee geven...

Zo erg is het nou ook weer niet, het is alsof je afremt met een schakelbak en je vergeet je koppeling in te trappen. De motor blijft dan een doorduwen. In dit geval met de automaat is het minimaal maar ik voel het wel. De auto stopt gewoon als ik hem rem.

Even nog verder over het verbruik, ik zie op facebook mensen posten dat ze 1 op 21 rijden terwijl de cruise control op 130 staat. Hoe dit kan is mij echt een raadsel. 
Laatst bewerkt 5 dagen 56 minuten geleden door MrZackito.

Lees meer
4 dagen 23 uren geleden #56451 door Rinus*62
Beantwoord door Rinus*62 in topic Nieuwe Kona (2023)
Zo erg is het nou ook weer niet, het is alsof je afremt met een schakelbak en je vergeet je koppeling in te trappen

ah, dat herken ik wel. Doet ie van mij ook al vanaf het begin, vooral als je wat harder afremt. Dacht dat dat normaal was. Heb er geen last van als je rustig afremt. Heb me er dus nooit aan gestoord. Voelt alsof ie even moet nadenken of ie de koppeling moet loslaten.