• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

TPMS op Kona

• PeterM
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #55175 door PeterM
TPMS op Kona werd gestart door PeterM
Hallo, ik heb een paar velgen met winterbanden gekocht met TPMS sensoren doe door de garage niet gekoppeld kunnen worden met mijn Kona (2019 1,0 benzine) 
Is het mogelijk om de Kona om te schakelen van Actieve TPMS naar passieve TPMS (zonder sensoren in de wielen)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #55178 door The Adder
Beantwoord door The Adder in topic TPMS op Kona
Ik heb vorig jaar een setje winterbanden gekocht, en deze er begin december 'ondergelegd' en was benieuwd of mijn Kona de nieuwe TPMS sensoren zou herkennen. Wonderbaarlijk werken deze 100% zonder instellingen of aanpassingen. Het duurde wel even, 30 minuten/30km of zo...

PS. Ik rij een Kona EV uit 2021, misschien dat dat nog iets uitmaakt, anders zou ik toch even een rond gaan rijden.

• PeterM
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #55179 door PeterM
Beantwoord door PeterM in topic TPMS op Kona
Ik heb al meer dan 500km rond gereden. Het schijnt dat je de nummers van de originele sensoren moet over kopieeren in de nieuwe sensoren. De nieuwe sensoren (merk Autel?) worden niet herkend door de auto.

Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #55180 door The Adder
Beantwoord door The Adder in topic TPMS op Kona

Ik heb al meer dan 500km rond gereden. Het schijnt dat je de nummers van de originele sensoren moet over kopieeren in de nieuwe sensoren. De nieuwe sensoren (merk Autel?) worden niet herkend door de auto.

500km, dat is wel meer dan een rondje 
Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad qua merk of zo. Ik had wel een set originele hyundai wielen (velgen + banden), misschien maakt dat het verschil. Ik begreep wel, dat als de auto TPMS heeft, deze bij de APK ook moeten werken, anders is het een afkeurpunt.

• PeterM
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #55181 door PeterM
Beantwoord door PeterM in topic TPMS op Kona
Vandaar ook  mijn vraag. TPMS moet, maar dat mag actief (met sensoren) of passief (op rotatie). Maar wat betreft de APK heb ik geluk, dat is in de zomer, de zomerbanden hebben werkende TPMS sensoren. 
Maar het is storend om in de winter steeds die melding te krijgen en om de sensoren allemaal te vervangen is tamelijk duur.

Lees meer
2 maanden 18 uren geleden #55202 door Transalp99
Beantwoord door Transalp99 in topic TPMS op Kona
Hallo PeterM,
recent ook een winterset gekocht. Had tpms sensors via AliExpress gekocht, helaas de verkeerde werden geleverd. Dus bij de winterset tpms sensors gekocht waarbij de originele id's uit de originele tpms sensors wordt gelezen en in de nieuwe sensors worden gekopieerd. De auto ziet geen verschil, en de sensors werken direct. Dadelijk terug wisselen naar de zomerset kan ook weer zonder dat de auto aanpassing behoeft. Handig dus. Het uitschakelen van het tpms Lampje op het dashboard zal verwacht ik alleen kunnen door in te grijpen op de software, via de OBD2 poort. Via Torque Pro misschien ??  Benieuwd of daar hier ervaring mee is op het forum ??