- Ontvangen bedankjes 1
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Fietsendrager op de trekhaak. Auto denkt dat het een caravan is.
- novw.nl
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
1 maand 2 weken geleden #57508
door novw.nl
Fietsendrager op de trekhaak. Auto denkt dat het een caravan is. werd gestart door novw.nl
Zwaar, zwaar "bleugh". Wij hebben een fietsendrager op de auto, maar zodra ik de stekker in de auto steek gaan alle rij hulp systemen uit. (lane-keep, lijnoverschrijding ,...). Op zich snap ik dat; je wilt geen automatische stuuringreep als je 1000kg caravan meesleurt. Maar ik heb geen caravan, maar een fietsendrager. Bij de vorige auto deden alle systemen het gewoon, en ging de auto alleen tekeer bij het achteruit rijden.IIk rij meer vooruit dan achteruit, dus ik wil de rij hulp systemen AAN hebben staan . Dan maar piepen bij het achteruit rijden.
Software matig lijkt er geen oplossing. Dan maar een pin uit de stekker knippen? Welke dan? Kan dat überhaupt? Is de, volledig mislukte, software van de Kona al reverse engineered?
Software matig lijkt er geen oplossing. Dan maar een pin uit de stekker knippen? Welke dan? Kan dat überhaupt? Is de, volledig mislukte, software van de Kona al reverse engineered?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kona42
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
1 maand 1 week geleden #57527
door Kona42
J
Beantwoord door Kona42 in topic Fietsendrager op de trekhaak. Auto denkt dat het een caravan is.
die van mij gaat 29 jan naar de dealer hiervoor want je gaat van een 200% veilige wagen naar nul lijkt mij niet de bedoeling
J
- damted
- Senior Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 18
1 maand 1 week geleden #57528
door damted
Beantwoord door damted in topic Fietsendrager op de trekhaak. Auto denkt dat het een caravan is.
probeer eens een 13 polige stekker erin te doen zonder bedrading.
Als er dan nog steeds een caravan wordt gedetecteerd dan zit het in het 13 polige stopcontact en zal het wel een lipje of karteltje zijn wat wordt ingedrukt en dat ziet de Kona computer.
Mocht je met deze loze stekker echter geen caravan detectie hebben, dan is het een van de draden die detecteert of er bv een achterlamp of kentekenlamp aangesloten is.
Dan is het een kwestie van proberen te acherhalen welke pen de detectie doet en of dat op te lossen is.
pen 5 en 7 zijn uitwisselbaar.
Zoek anders even op aansluitschema trekhaak.
Als er dan nog steeds een caravan wordt gedetecteerd dan zit het in het 13 polige stopcontact en zal het wel een lipje of karteltje zijn wat wordt ingedrukt en dat ziet de Kona computer.
Mocht je met deze loze stekker echter geen caravan detectie hebben, dan is het een van de draden die detecteert of er bv een achterlamp of kentekenlamp aangesloten is.
Dan is het een kwestie van proberen te acherhalen welke pen de detectie doet en of dat op te lossen is.
pen 5 en 7 zijn uitwisselbaar.
Zoek anders even op aansluitschema trekhaak.
- Tucson V60
- Moderator
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 940
1 maand 1 week geleden #57556
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Fietsendrager op de trekhaak. Auto denkt dat het een caravan is.
Als ik me niet vergis is het pen12 die gebruikt kan worden voor automatische aanhanger herkenning. Bij stekker fietsendrager even kijken wat hier op zit en draad er af halen, anders ff naar de dealer.
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
- Rinus*62
- Senior Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 17
1 maand 6 dagen geleden #57561
door Rinus*62
Beantwoord door Rinus*62 in topic Fietsendrager op de trekhaak. Auto denkt dat het een caravan is.
Klinkt goed, maar als dat betekent dat je parkeersensoren en dodehoekdetectie dan blijven zeuren wordt je denk ik ook niet vrolijk.
Maar ben wel benieuwd.
Maar ben wel benieuwd.
- Tucson V60
- Moderator
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 940
1 maand 6 dagen geleden #57562
door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Fietsendrager op de trekhaak. Auto denkt dat het een caravan is.
Ik heb het destijds zelf gemaakt en sensoren alleen actief bij Reverse-achteruit inschakelen, verder zie eerder antwoord.