Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Wat is de ervaring met praktijkverbruik van de MHEV wanneer je rustig rijdt? 19 sept 2022 11:53 #49336

• dromer1967
  • dromer1967's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Bayon Premium DCT
  • Ontvangen bedankjes 3
Zijn er hier ook rustige rijders aanwezig die hun praktijkverbruik willen delen?

Met rustig rijden bedoel ik dan rustig optrekken en 100 km/u op de snelweg.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zuinig de Bayon in de praktijk kan zijn en bij veel reviews wordt er niet echt rustig gereden B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: fanbayon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Wat is de ervaring met praktijkverbruik van de MHEV wanneer je rustig rijdt? 19 sept 2022 15:06 #49349

• Hakkie
  • Hakkie's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Bayon Premium Sky automaat
  • Ontvangen bedankjes 9
Met automaat, eco stand rij ik bij 100km/u gemakkelijk 1 op 21.
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dromer1967

Wat is de ervaring met praktijkverbruik van de MHEV wanneer je rustig rijdt? 19 sept 2022 16:04 #49351

• dromer1967
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Bayon Premium DCT
  • Ontvangen bedankjes 3
Dat is netjes, Hakkie!

Ik deed altijd redelijk mijn best om zuinig te rijden met mijn auto's, maar toen kreeg ik een Seat Ibiza 3 cilinder diesel. En dan kon je nog zo'n fluwelen voet hebben, maar bij het minste zuchtje tegenwind schoot het verbruik al omhoog. En aangezien je daar geen invloed op hebt, vond ik het niet leuk meer.

Mijn huidige Nissan Micra heeft daar wel minder last van gelukkig. Dus ik ben benieuwd hoe dat straks weer gaat lukken met de Bayon :)

Re:Wat is de ervaring met praktijkverbruik van de MHEV wanneer je rustig rijdt? 19 sept 2022 16:25 #49354

• Hakkie
  • Hakkie's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Bayon Premium Sky automaat
  • Ontvangen bedankjes 9
100km/u met de Bayon is qua verbruik nog net goed, is althans mijn ervaring. Maar zo reed ik laatst met windkracht 6-7 tegen en 130km/u 1 op 16. Dat verraste mij wel (negatief) qua verschil. Wel duidelijk is dat je met je eigen rijstijl zelf het verbruik behoorlijk kunt beïnvloeden. Ben benieuwd waar jij op uit komt.
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans

Wat is de ervaring met praktijkverbruik van de MHEV wanneer je rustig rijdt? 20 sept 2022 15:25 #49370

• Biancaaa
  • Biancaaa's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
In ecostand met gemak 1 op 21! Valt zeker niet tegen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dromer1967

Wat is de ervaring met praktijkverbruik van de MHEV wanneer je rustig rijdt? 22 sept 2022 13:05 #49394

• fanbayon
  • fanbayon's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Bayon Premium automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
Alleen ter vergelijking: Skoda Scala DSG automaat benzine ( 1.142 kg gewicht ) en géén hybride.
Met 50 liter in de tank geeft het display een mogelijke afstand aan van 1.000 km.
Over 3.000 km gemiddeld ruim 1:18, en de laatste rit 200 km snelweg ruim 1:21 met rustigjes doorkachelen en netjes 100 op de ACC.
Een enkele keer geeft de boardcomputer zelfs 1:24 aan voor wat het waard is.

Bij de proefritten met de Bayon wist ik al dat ik écht niet zuiniger ging rijden.

grtss
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans, Hakkie

Laast bewerkt: door fanbayon.

Wat is de ervaring met praktijkverbruik van de MHEV wanneer je rustig rijdt? 22 sept 2022 14:47 #49397

• dromer1967
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Bayon Premium DCT
  • Ontvangen bedankjes 3
Nog zuiniger rijden, betekent inderdaad een 'echte' hybride, en dat vond ik, in de private lease, toch nog net even wat te duur voor wat het aan brandstofbesparing oplevert :)

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.182 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.