• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

schokkend wegrijden van mijn Bayon premium automaat bij koude start

Lees meer
10 maanden 2 weken geleden #54513 door Rinuz
Zou inderdaad aan goedkope brandstoffen kunnen liggen, eerdere auto ging daar inderdaad niet echt goed op. Met de Bayon tank ik 9 van de 10 keer bij de BP, dus volgens mij zou die vlieger hier in ieder geval niet op moeten gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 maanden 2 weken geleden #54514 door marvelde
Goedkope brandstof moet van goede kwaliteit zijn in Nederland.
Zoek eens op de normen van de overheid, en lees het stukje hieronder eens?
Als iemand kan onderbouwen dat de kwaliteit wel slecht (er) kan zijn, hoor ik dit graag.

www.ad.nl/auto/is-goedkopere-benzine-sle...c816e54ba8&auth_rd=1

Lees meer
10 maanden 2 weken geleden - 10 maanden 2 weken geleden #54515 door MrZackito

Goedkope brandstof moet van goede kwaliteit zijn in Nederland.
Zoek eens op de normen van de overheid, en lees het stukje hieronder eens?
Als iemand kan onderbouwen dat de kwaliteit wel slecht (er) kan zijn, hoor ik dit graag.

www.ad.nl/auto/is-goedkopere-benzine-sle...c816e54ba8&auth_rd=1

Ik heb geen cijfertjes puur ervaring. Het is denk ik ook maar net wat de eisen zijn? En wat is dan goed en wat is uitstekend? Volgens mij zijn het vaak de additieven die de boel verbeterd.

Overigens wil ik ook niet alle "goedkopere" stations onder dezelfde noemer gooien, maar bijvoorbeeld een Agri sneltank of een Argos zal je mij nooit zien staan.
Laatst bewerkt 10 maanden 2 weken geleden door MrZackito.

Lees meer
10 maanden 2 weken geleden #54523 door RJC
Dit probleem (schokkend wegrijden van mijn Bayon automaat) heb ik ook. Bayon 1,0l, automaat, eerste registratie feb '22, in bezit sinds mei '23, toen 21k, nu, eind dec '23 27k km, heb ik sinds juli. Bij de garage langs gegaan na afspraak: hebben serieuze metingen gedaan. In oktober nam garage contact met me op: moest foto van kentekenplaat, km stand en chassisnummer insturen. In november bericht gekregen dat er een probleem met de koppeling opgelost moest worden onder garantie. Begin december meldde de garage dat de onderdelen binnen waren en een afspraak gemaakt voor medio februari '24.

(het 'schokken-probleem' doet zich voor bij vooruit wegrijden (rem laten opkomen, vertrek vanaf garagepad verhindert meteen gasteven) Vorige week, geparkeerd bij een hotel: achteruit wegrijden: geen schokken, over naar Voortuit rijden: toch weer even schokken) Wegrijden in stand ECO of NORMAAL: geen verschil.)

• Jan22
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #54847 door Jan22
Bij de servicebeurt op 28 december constateerde de garage inderdaad dat het schokken van mijn Bayon bij koude start buiten de norm viel. Ze hebben contact opgenomen met Hyundai en met mij is een afspraak gemaakt dat eind februari de koppeling zou worden hersteld. Wel werd gezegd dat dit euvel na verloop van tijd weer terug zou kunnen komen.
groet Jan

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #54851 door RJC
We zijn niet de enigen…. Hopelijk komt er na de reparatie verbetering, maar voor hoe lang…