Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Online

  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Waarom de keuze van huidige auto? 11 jan 2021 11:06 #42970

  • TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Berichten: 2367
  • Ontvangen bedankjes 677
Wat zijn jullie redenen om voor de auto te gaan waar je nu in rijd of gaat rijden? We lezen al veel over problemen die er wel eens zij en enkele laten gelukkig trots hun nieuwe aanwinst zien maar wat heeft jullie over de streep getrokken om voor de huidige auto te gaan?

Wat voorbeelden kunnen zijn(vul ze zelf aan):
-Type auto
-Nieuw te duur
-2e hands
-Verbruik
-Kosten vast onderhoud
-Kosten verzekering
-Kosten wegenbelasting
-Caravan, vouwwagen
-Hobby
-Comfort
-Ruimte inwendig
-Verwachting levensduur
-Milieu
-Actie radius algemeen
-Emotie
-Afscheid nemen van de oude....
-Vakantie
-Gezin
-
-
-

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: iets aangevuld

Waarom de keuze van huidige auto? 11 jan 2021 11:50 #42975

Het liefst wilde ik een snelle en redelijk nieuwe Duitse auto...alleen mijn portemonnee wilde wat anders..;)
Als tweede keuze wilde ik graag een redelijk nieuwe (ca 3 jaar oud met weinig kilometers) luxe SUV waar alles op en aanzit.
Een tweede hands gekozen omdat de afschrijving van een nieuwe auto veel teveel is, niet alleen algemeen bekend....maar weet ik ook uit ervaring.
Hierbij zijn de kosten zoals verzekering, onderhoud en wegenbelasting minder belangrijk. (bezit van een auto kost nu eenmaal geld)

Ondanks dat ik minder goede ervaringen heb met Hyundai/Kia dealers, is het toch een Tucson 1.6 T-GDI Premium 4WD met alle opties geworden.
Dit i.v.m. de prijs-kwaliteitverhouding en opties die je niet zo snel bij een ander merk voor dat geld zult aantreffen.
Tevens zijn er ook andere garages/dealers/monteurs waar je je auto kunt laten onderhouden/repareren.

Om een kort verhaal niet te lang te maken, het is de portemonnee die het voor het zeggen heeft B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waarom de keuze van huidige auto? 11 jan 2021 18:58 #42982

Huidige (2e) Atos gekozen omdat de vorige beviel.

2e hands, want nieuwe zijn er niet van, i10 wilde ik niet hebben, want die hebben maar 3 cillinders, Atos-en hebben er 4 en geen turbo meuk (kan alleen maar kapot/verstopt). Ook het is verbruik erg zuinig( 1 L benzine : 18 km ). Verder is de achterbak is groter dan bij de i10.
Je kunt het meeste onderhoud zelf doen en bij veel dingen komen. Wegenbelasting kost maar 27 euro per maand. Een tweede hands benzine auto van dit kleine formaat is beter voor het milieu dan de nieuwste en kleinste elektrische (die op kolen, uraan rijdt)
Deze Atos had airco, zonder airco heb ik ook gezien, maar ik ga zonder airco "dood" in de zomers van tegenwoordig.
Toen ik 'm kocht had de auto slechts 65000 km gelopen, die kan nog wel even vooruit (staat nu nog onder de 90.000 km).

Enige minpunten zijn: vuil van je eigen banden op de ruiten/auto (+ veel ruitensproeiervloeistof verbruik en vaak wassen), de rubberen distributieriem i.p.v ketting, wegwerp multiriemen die vaak piepen, je waait soms letterlijk van de weg af, is soms erg klein (niet zo geschikt voor lange afstanden/reis in Europa)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waarom de keuze van huidige auto? 12 jan 2021 12:39 #42995

  • Stefan
  • Stefan's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Hyundai Kona Hybrid
  • Berichten: 60
  • Ontvangen bedankjes 30
Sinds een maand rijd ik in een Kona Hybrid, de Fashion-uitvoering.

Ik reed hiervoor in een Toyota Yaris hybride en wist gelijk; mijn volgende auto moet een hybride zijn. Je merkt het in het verbruik en het zuinig rijden is stiekem gewoon een hele toffe sport om te doen.
De Yaris (uit 2013) was echt nog prima, niets mis mee, maar ik wilde nét wat meer ruimte. Daarnaast wilde ik stiekem ook wat meer smoel (luxeprobleem). Een onschuldige zoektocht over het internet 'voor de leuk', veranderde in een serieuze zoektocht en tot slot een bezoek aan de dealer.

Mijn eisen waren dus een hybride auto, waardoor er al een hele hoop modellen afvielen. Daarnaast wilde ik net wat meer bagageruimte (handig voor op vakantie). Een andere eis was adaptive cruise control, achteruitrijcamera (had ik ook op Yaris, in smalle straten is dat een ware uitkomst) en een mooi multimediascherm. De keuze voor de Kona was vrij snel gemaakt. Heb uiteraard ook bij Toyota gekeken, maar de prijzen lagen daar vele malen hoger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waarom de keuze van huidige auto? 13 jan 2021 17:28 #43019

  • Forre
  • Forre's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Tucson N-Line
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 6
Na 3 bmw's wou de vrouw een hogere auto .
Ik wou een mercedes maar te kostelijk .
Ons oog was gevallen op de voor mij onbekende Tucson ...
Na veel opzoekwerk een testrit aangevraagd en positief uitgevallen ..
De andere zaken die de doorslag gegeven hebben :
- Een mooie nieuwprijs met veel opties
- Mooie overnameprijs van mijn vorige wagen
- 5 jaar garantie
- Gratis pechverhelping
- 7 jaar Gps updates

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waarom de keuze van huidige auto? 13 jan 2021 19:44 #43020

Ik wou een lichte, betrouwbare, zuinige, veilige auto die wel krachtig genoeg en zwaar genoeg is om dingen te doen. Ik ga wel eens op vakantie met 4 man, vervoer 2 MTB's op de trekhaak, dakkoffer op het dak en 3 passagiers, etc.

- B segment, want dat is kleinste segment wat toch kan doen wat ik wil.
- Hyundai i20 met een 1.4, 5 sterren crashtest in 2009, voldoende kogeldruk, voldoende daklast, betrouwbaar, relatief goedkoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waarom de keuze van huidige auto? 13 jan 2021 23:13 #43023

  • Frank
  • Frank's Profielfoto
  • aanwezig
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 478
  • Ontvangen bedankjes 53
De vorige auto was een i30 en dat is me zeer goed bevallen, nooit geen problemen mee gehad. Auto was ook groot genoeg voor mij, dus de keuze viel terug op een i30.
Ik wou wel wat meer motorkracht, en nu kom ik ruimschoots toe met 140 pk. De zeer uitgebreide uitrusting is een plus, en de aantrekkelijke prijs en de gekende kwaliteit van het merk en de service van de dealer waar ik al jaren klant ben, gaven de finale doorslag. Kortom, geen moeilijke keuze dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waarom de keuze van huidige auto? 14 jan 2021 09:00 #43027

  • TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Berichten: 2367
  • Ontvangen bedankjes 677
Zal zelf ook wat schrijven wat onze reden is geweest.
Sinds eind mei 2013 deze Tucson 1 met een 2.7 V6 in mijn bezit. In 2013 was de keuze of een nieuwe lease auto vanuit het bedrijf die de caravan niet meer kon trekken of naar grijs kenteken. Dit werd grijs kenteken en dit betekende dat er een andere auto moest komen.
We hadden een Golf3('97) cabrio (zomer) en mijn vrouw reed een Ford Ka(06). De cabrio begon wat kleine uiterlijke plekjes te vertonen en voordat de kosten komen was de keuze om twee auto's in te ruilen en daar één voor terug die ook de caravan kon trekken. Brandstof vind ik minder belangrijk en de vaste kosten lagen ook een stuk hoger, een keuze.

De Tucson had al jaren eerder mijn aandacht getrokken maar nieuw boven budget en lease wagen was goedkoper(brandstof vrij ook buitenland). Het moment kwam en de huidige stond bij de dealer hier in Arnhem en V6 124k gelopen, zag er erg goed uit, garantie, proefrit......de rest laat zich raden.
Mechanisch en elektrische reparatie/modificatie doe ik zoveel mogelijk zelf en kan ik het niet met de aanwezige gereedschap en meetgereedschap zoek ik de specialist op, ieder zijn specialiteit. Ik heb nog nooit zolang een wagen gehad als deze bijna 8 jaar al weer en afkloppen elk jaar zonder enig opmerking/manko door de apk.
Hij is aangepast naar persoonlijke smaak met subtiele veranderingen en die zijn allemaal op HCH te lezen. Verder heerlijk spartaans, geen poes-pas gewoon doen wat je er van verlangt. Toch kijk ik zachtjes uit mijn ooghoeken naar een Mercedes SUV of een Landrover, nog ff blijven dromen :whistle: .

De caravan staat inmiddels al een jaar of 4-5 in Spanje dus het is alleen nu de rit daar naar toe. Een heerlijke wagen en ik hoop dat aankomende zomer we weer mogen afzakken naar het zonnige zuiden. Voor nu eigenlijk te duur er wordt te weinig(korte stukjes) mee gereden maar afscheid er van nemen nee dat zou ik niet kunnen en ik durf best te vermelden dat hier emotie een reden van is.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: aangevuld.

Waarom de keuze van huidige auto? 14 jan 2021 18:03 #43041

Vorige Auto:
Was in 2007 op zoek naar een Coupe RD, kennis van mij had een mooie bordeaux roodachtige met zilveren 18 inch velgen en had dit model ook weleens (positief) bij Top Gear voorbij zien komen. Zoektocht gestart maar omdat het aanbod (in goede staat) beperkt was, toch mijn budget maar een flink stuk opgehoogd en uiteindelijk een GK 2.0 uit 2003 aangeschaft.

Redenen:
* Voor de looks, voor de looks en voor de Looks :) in echt zag deze er veel sportiever uit dan mijn andere opties (BMW -3 - Alfa GTV - Audi TT). Helemaal bij de 2e proefrit was de Coupe mooi opgepoetst, shining metalic silver lak en de 17 inch velgen.
* Daarnaast gunstiger geprijsd dan bovengenoemde opties.
* Interieur was wel basic maar sporty met semi sportstoelen en leuke race tellers in het midden.
* En dit model kwam redelijk goed uit de test m.b.t. prijs/kwaliteit/rijgedrag/bertouwbaarheid.

Later nog wel wat extra vermogen toegevoegd (o.a. ander luchtfilter - spruitstuk - sportcat/ uitlaat), face lift donkere koplampen - een wat agressievere voorbumper, verlaagd en dual tone 18 inch velgen.

Na bijna 13 jaar toch afscheid moeten nemen :(

Eisen opvolger:
* Het liefst een model wat je niet vaak ziet rijden - Coupe GK met name de Facelift zijn zeldzaam in NL
* Sportief uiterlijk / Coupe met schuifdak of Cabrio
* Weer 2 + 1.5 zitplaatsen
* Goed rijgedrag
* Plug and drive (gelijk de jusite velgen enz)
* Onderhoud/Verzekering/Wegenbelasting betaalbaar
* Max 6 jaar oud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waarom de keuze van huidige auto? 15 jan 2021 15:03 #43054

  • sanookh
  • sanookh's Profielfoto
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson N-LINE DCT 1.6 T-GDI
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 23
2 jaar geleden al eens bij de Hyundai dealer naar binnen gestapt omdat mijn vrouw aan een nieuwe auto toe was. Zij mag alleen in een automaat rijden maar toen wij de prijs van de goedkoopste Tucson met automaat hoorden (>45.000) gauw weer weg gegaan want dat vonden we iets teveel van het goede.
1 jaar geleden was ik zelf toe aan een nieuwe auto, mijn 7,5 jaar oude Kia Rio was mij zeer goed bevallen maar wilde hem weg doen voordat er kosten aan zouden komen. Geen enkele onverwachte kosten aan gehad en kilometerstand nog onder de 100.000. Mijn vrouw had ondertussen al een vrij lage auto aangeschaft en daarom had ik besloten dat mijn auto een iets hoger model zou moeten worden. En omdat ik een automaat toch ook wel fijn vond rijden wilde ik ook een automaat. Ook zodat mijn vrouw er in kan rijden als dat nodig is.
Eerst naar de Kia dealer voor de nieuwe Xceed maar vond die toch niet hoog genoeg en kleine details waar ik op afknapte (bv achterkant lijkt net alsof er 2 mooie (sier) uitlaten onderzitten maar dit is 100% nep en als je een beetje lager kijkt zie je het eind van de echte uitlaat er onderuit steken). Dan de Niro, prima prijs en zeer compleet. Maar toen ik er verder over nadacht vond ik de auto te saai, zeker omdat je ze zoveel ziet. Als iemand je inhaalt met een Niro heb je niet in de gaten wie je ingehaald heeft.
Dan eens kijen naar de Mazda CX-30, maar deze is toch ook niet veel hoger dan een gewone sedan. En de (in mijn ogen) ouderwetse 6 traps automaat (geen DCT) vond ik ook minder. Daarnaast ook niet 100% onder de indruk van de looks....
In hetzelfde pand als de Mazda dealer zat ook de Hyundai dealer dus toch even naar binnen gelopen om de Tucson nog eens te bekijken want dat vond ik toch altijd wel een zeer mooie auto. Loop ik daar tegen een witte Tucson N-Line met 7 traps DCT automaat aan en ik was meteen verkocht, deze was het tegenovergestelde van saai! En een flinke Try & buy bonus (of zoiets) waardoor de prijs ook nog interessant werd waardoor ik voor de versie met panorama dak kon kiezen.
Een witte auto met veel zwarte accenten (incl volledig zwarte glazen panorama dak). En een prima inruilprijs voor mijn Kiaatje die ik daardoor 7,5 jaar voor zeer weinig heb kunnen rijden. Na aanschaf de ramen nog extra laten tinten en sidesteps laten monteren (om schade te voorkomen en ook een beetje voor de looks)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TucsonV6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door sanookh.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online


Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.