Vorige Auto:
Was in 2007 op zoek naar een Coupe RD, kennis van mij had een mooie bordeaux roodachtige met zilveren 18 inch velgen en had dit model ook weleens (positief) bij Top Gear voorbij zien komen. Zoektocht gestart maar omdat het aanbod (in goede staat) beperkt was, toch mijn budget maar een flink stuk opgehoogd en uiteindelijk een GK 2.0 uit 2003 aangeschaft.
Redenen:
* Voor de looks, voor de looks en voor de Looks

in echt zag deze er veel sportiever uit dan mijn andere opties (BMW -3 - Alfa GTV - Audi TT). Helemaal bij de 2e proefrit was de Coupe mooi opgepoetst, shining metalic silver lak en de 17 inch velgen.
* Daarnaast gunstiger geprijsd dan bovengenoemde opties.
* Interieur was wel basic maar sporty met semi sportstoelen en leuke race tellers in het midden.
* En dit model kwam redelijk goed uit de test m.b.t. prijs/kwaliteit/rijgedrag/bertouwbaarheid.
Later nog wel wat extra vermogen toegevoegd (o.a. ander luchtfilter - spruitstuk - sportcat/ uitlaat), face lift donkere koplampen - een wat agressievere voorbumper, verlaagd en dual tone 18 inch velgen.
Na bijna 13 jaar toch afscheid moeten nemen
Eisen opvolger:
* Het liefst een model wat je niet vaak ziet rijden - Coupe GK met name de Facelift zijn zeldzaam in NL
* Sportief uiterlijk / Coupe met schuifdak of Cabrio
* Weer 2 + 1.5 zitplaatsen
* Goed rijgedrag
* Plug and drive (gelijk de jusite velgen enz)
* Onderhoud/Verzekering/Wegenbelasting betaalbaar
* Max 6 jaar oud