• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Re:ratelende / tikkende motor ix35

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #43226 door arjanvl
Heb ik weer... 1,5 week na ophalen van de ix35 2.0 bij de dealer, staat deze daar ter reparatie.
Vanaf het begin, ik merkte op dat er een tik in zat bij koude start. Dat is geen probleem werd mij verzekerd, is weg binnen een minuut. En met maar 90k op de teller... verwacht ik geen grote problemen. Toch?

Tijdens het rijden op een langere afstand, viel mij een rateltje op, zo op cruise snelheid in de stad bij 50km, 2.200 toeren. Niet heel duidelijk aanwezig, maar leek op een ketting die klapperde in het blok. Internet "research" en dit forum afgestruind. Konden ook gekantelde zuigers zijn... *slik*.
Vandaag gebeld door de garage. "Eh Meneer, we zijn op zoek naar een vervangende motor..." gekantelde zuigers dus...

Gelukkig... garantie! Zal geen haast hebben, dan kunnen ze het er goed inbouwen...
Dus... als de motor tikt, niet zomaar genoegen nemen met "hoort bij het type blok".

Now we wait...
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door arjanvl.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KonaHybrid-1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43228 door Arnold
Beantwoord door Arnold in topic Re:ratelende / tikkende motor ix35
Jeetje wat balen zeg. Gelukkig garantie.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjanvl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43230 door arjanvl
Beantwoord door arjanvl in topic Re:ratelende / tikkende motor ix35
Zeker balen... had liever gereden ;)
Blij dat ik hem niet bij een handelaar aangeschaft heb maar bij een dealer. Denk niet dat een gemiddelde handelaar dit zou doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43232 door curacao
Beantwoord door curacao in topic ratelende / tikkende motor ix35
Wat raar zeg hoe dit kan gebeuren, want van Hyundai/KIA motoren hoor je nooit gekke dingen.
Krijg je nou een hele nieuwe motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43236 door arjanvl
Beantwoord door arjanvl in topic ratelende / tikkende motor ix35

curacao schreef : Wat raar zeg hoe dit kan gebeuren, want van Hyundai/KIA motoren hoor je nooit gekke dingen.
Krijg je nou een hele nieuwe motor?


Precies! Daarom gekozen voor een Hyundai. Super betrouwbaar.
Waarschijnlijk niet heel zuinig mee omgesprongen bij koude motor? Kar erachter en meteen volgas? Ik zou het niet weten...
Ik heb 250km gereden en merkte dat er iets niet goed zat.

Ze zijn nu op zoek naar een ruilblok begreep ik. In ieder geval eentje die niet meer gedraaid heeft als het huidige.
Kan wel even duren voor het erin zit. We wachten af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43245 door M_25
Beantwoord door M_25 in topic ratelende / tikkende motor ix35
Hallo,

Ik vind het ook erg voor je, hopelijk komt alles spoedig weer goed.

Wat ik vaak zie is dat mensen met ondertoeren rijden. Hiermee bedoel ik dat ze bijvoorbeeld een kleine rotonde in de 3 nemen en dan ook volgas in de 3 wegrijden van de rotonde. De auto maakt al zwaar ondertoeren en als je dan ook nog eens flink op de gas trapt, dan krijgt je motor er flink van langs. Met ondertoeren vol op de gas gaan is funest voor de motor, ik denk niet dat veel mensen dit weten.

Daarnaast rijdt een deel van de mensen in de 5 door de stad, de auto maakt dan iets van 1200 toeren. De auto trilt hevig. Ze rijden dan zogenaamd zuinig is het idee. Ik heb meerdere malen aangeven dat dit slecht voor de auto is toen ik bij zo een berijder in de auto zat, maar men geeft er niets om en vindt dat de auto daar tegen moet kunnen.

Ook rijdt men vaak snel weg met een koude motor. Dit om maar een paar voorbeelden te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.