• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Kona Hybrid STOTTEREN

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #42857 door KonaHybrid-1
Beantwoord door KonaHybrid-1 in topic Kona Hybrid STOTTEREN
Sigma, ik ben met je eens dat die " Update " een goedhoudertje is.

Mocht het met een update opgelost kunnen worden zou impliceren dat het aan de software ligt of hiermee opgelost kan worden.

Uit eerder berichten zou het met de EGR te maken hebben. Dit klinkt veel plausibeler omdat de meeste problemen pas na een paar duizend kilometer verschijnt.
Kom ik toch weer terug op het verhaal vervuiling. Als het software was dan moest dit vanaf dag 1 al plaatsvinden. Software is goed of niet goed.

We gaan het (hopelijk) meemaken wat de oplossing is. (E5 is minder vervuilend en heeft andere additieven dan de E10)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #42902 door crosstourer13
Beantwoord door crosstourer13 in topic Kona Hybrid STOTTEREN
Al eerder gemeld dat ik ook het stotteren ervaar met mijn Kona Hybride van juli 2020 echter de dealer zegt van dit probleem nog niet gehoord te hebben ? Ben nu eens overgestapt op E5 maar wat wel oplost is de S stand gebruiken. Hiermee voor mij wel een mogelijke verklaring dat het stotteren misschien komt door een te zuinige afstelling ? maar ik ben geen technicus
Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden door crosstourer13.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #42903 door Stefan
Beantwoord door Stefan in topic Kona Hybrid STOTTEREN
Ik mag me helaas ook melden in dit topic. Heb een Kona Hybrid Fashion, heb 'm drie weken. Ook ik ervaar het hikken / stotteren.
Reed toevallig laatst 59 km/u, toen hakkelde hij overduidelijk. Het vreemde is dat het niet elke keer is, maar heb het wel zo nu en dan gemerkt.
Dealer ingelicht, probleem is inderdaad bekend, maar ze kunnen niets doen, want het is wachten op software update. Dat zal best, maar een auto van drie weken mag natuurlijk niet zo rijden. Ze gaan er toch volgende week naar kijken, want dan moet de Kona langs de dealer vanwege wat gedoe met BlueLink.
Ik tank gewoon E10 en dat blijf ik doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #42905 door KonaHybrid-1
Beantwoord door KonaHybrid-1 in topic Kona Hybrid STOTTEREN

crosstourer13 schreef : Al eerder gemeld dat ik ook het stotteren ervaar met mijn Kona Hybride van juli 2020 echter de dealer zegt van dit probleem nog niet gehoord te hebben ? Ben nu eens overgestapt op E5 maar wat wel oplost is de S stand gebruiken. Hiermee voor mij wel een mogelijke verklaring dat het stotteren misschien komt door een te zuinige afstelling ? maar ik ben geen technicus


In de "S" stand is het beter is ook mijn conclusie.

Ook vanaf dag 1 geef ik ook al aan dat de DSG bak van de Hyundai niet optimaal is. (slecht)
Het inhouden / stotteren zou misschien kunnen komen door de dubbele koppeling. Systeem kan niet bepalen wat het juiste schakelmoment is en dus "twijfelen". Net alsof hij niet doorschakelt of weer terug. Dit zou met de juiste software update verholpen kunnen worden.

Alleen dit strookt weer niet met eerdere berichten over de afdopping/verwijdering van de EGR bij de Belgische wagens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma, Edd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #42993 door Sigma
Beantwoord door Sigma in topic Kona Hybrid STOTTEREN

KonaHybrid-1 schreef :

crosstourer13 schreef : Al eerder gemeld dat ik ook het stotteren ervaar met mijn Kona Hybride van juli 2020 echter de dealer zegt van dit probleem nog niet gehoord te hebben ? Ben nu eens overgestapt op E5 maar wat wel oplost is de S stand gebruiken. Hiermee voor mij wel een mogelijke verklaring dat het stotteren misschien komt door een te zuinige afstelling ? maar ik ben geen technicus


In de "S" stand is het beter is ook mijn conclusie.

Ook vanaf dag 1 geef ik ook al aan dat de DSG bak van de Hyundai niet optimaal is. (slecht)
Het inhouden / stotteren zou misschien kunnen komen door de dubbele koppeling. Systeem kan niet bepalen wat het juiste schakelmoment is en dus "twijfelen". Net alsof hij niet doorschakelt of weer terug. Dit zou met de juiste software update verholpen kunnen worden.

Alleen dit strookt weer niet met eerdere berichten over de afdopping/verwijdering van de EGR bij de Belgische wagens.


Ik denk dat je zomaar gelijk kan hebben wat de DSG bak betreft. Wellicht dat daarom de dealers bijna allemaal zeggen dat er een software update moet komen. Maar dat bij Hyundai de software nog niet klaar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, KonaHybrid-1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #43100 door Krid
Beantwoord door Krid in topic Kona Hybrid STOTTEREN
Beste mede Kona Hybrid eigenaren,

Ik heb dus het zelfde probleem, en word er ook niet goed van. Auto staat nu ook weer bij de garage met dit probleem. Maar zelf ervaren ze helemaal niks raars.

Mijn auto is ook van februari 2020. Ik had even gehoopt dat, dat het probleem zou zijn maar als ik hier lees zijn er ook mensen met andere maanden die hier last van hebben.

Wat mij ook opvalt dat hij nu in de winterstand anders reageert dan in de zomerstand. Hebben jullie dit ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.