Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

deels nieuwe auto niet gespoten 18 jan 2021 10:43 #43084

• sumitomo
  • sumitomo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • kona hybrid comfort smart
  • Ontvangen bedankjes 5
Mogge Hyundai rijders
heb 30 mei een hagelnieuwe Hyundai kona hybrid gekocht bij de dealer ,
heb in de tussentijd 6 weken in het ziekenhuis gelegen ,dus nu pas 2400 km op de teller ,
kwam er een week voor de kerst achter dat de binnenkanten van beide portieren aan de scharnierzijde van onder tot boven niet gespoten waren
naar de dealer gereden en eerst alle andere nieuwe Kona,s bekeken die allemaal wel gespoten waren aan de binnenzijde
de dealer had nog nooit zoiets gezien zei hij en heeft foto,s gemaakt en opgestuurd naar de importeur in Sassenheim.
dealer wil voorschermen eraf halen en deuren verwijderen voor goed spuitwerk
importeur wil alles laten zitten en er tussendoor lak op spuiten ,vind dit een kwalijke zaal
de 25,e komt er nu een expert van de importeur voor de beoordeling .
vind dit een kwalijke zaak voor een nieuwe auto ,de dealer zegt hij heeft misschien iets te ver naar voren gestaan met spuiten, wat een lul verhaal
toen ik zei dat het lijkt of de lak als een bloemkool gespoten is werd gezegd ze spuiten tegenwoordig heel dun voor het gewicht ,vind dit onzin .
moet ik dit accepteren ??
ik stuur een foto mee als bewijs
mvgr Sumitomo

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

deels nieuwe auto niet gespoten 18 jan 2021 11:10 #43085

• Grumpy
  • Grumpy's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona Fashion
  • Ontvangen bedankjes 113
De deurscharnieren zijn zo te zien ook niet mee gespoten.
De enige echt goede oplossing lijkt mij om e.e.a. te verwijderen en alle delen die nu niet gespoten zijn (maar dat wel horen te zijn) alsnog te spuiten, een beetje afplakken en er tussendoor spuiten word m.i. helemaal niets, alleen al niet omdat de spuiter met de verfspuit nooit vanuit de juiste hoek kan spuiten om alles goed egaal te raken.
De portieren en de kunststof panelen tussen voorscherm en deurstijl verwijderen is misschien voldoende, kunnen ze gelijk kijken of er achter de voorschermen wel voldoende bescherming is tegen roesten van die holle ruimte. De foto is onscherp, ik weet niet wat die witte druipsporen vanaf de rand van dat kunststof paneel tegen de deurstijl zijn, oxidatie???
Voorheen I30 2013, I20 2015
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, sumitomo

Laast bewerkt: door Grumpy.

deels nieuwe auto niet gespoten 18 jan 2021 16:54 #43089

Verhaal van Dealer kan wel juist zijn over waar de wagen gestaan heeft maar dat lost het probleem niet op.
Men zal wel aan lakbesparing doen, eerder vanwege geld dat men dan dunner (of minder lagen) opspuit.

Gewoon alles laten demonteren en spuiten zoals dealer ook aangaf.
Importeur moet hier gewoon in mee gaan. Zit zelfs lakgarantie op de wagen ivm fabrieksfouten. :angry:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, sumitomo, Philly54

deels nieuwe auto niet gespoten 26 jan 2021 20:55 #43214

• sumitomo
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
goedenavond

Vandaag de Kona terug gehaald na inspectie door schade als zowel lak expertise
conclusie nog nooit zoiets meegemaakt,
afspraak gemaakt voor volgende week maandag
schermen gaan eraf deuren eruit ,en ook bij achterklep scharnieren word het opnieuw gespoten ,
ben benieuwd ,
mvgr Sumitomo :(
:(

deels nieuwe auto niet gespoten 27 jan 2021 10:18 #43215

"Fouten zijn altijd vergeeflijk als men de kracht heeft ze te erkennen",
Tja, ik weet niet of deze slechte service typisch met Kia/Hyundai dealers/importeur te maken heeft of dat het toeval is?

Zo heb ik een keer een Sportage gehad waarvan binnen enkele weken de lak van de motorkap afging en het op die plekken begon te roesten.
Volgens de dealer/importeur was dit steenslag en was dat niet hun probleem. Na een hoop gezeur en ellende hebben ze met pijn en moeite die delen gespoten waar de lak was verdwenen.
De hele motorkap opnieuw spuiten/behandelen dat wilde ze niet doen. En dan heb je het over een auto die een paar weken oud is. Prijs is dan niet relevant.
Auto heb ik ook binnen een half jaar weer ingeruild, ondanks de afschrijving en verlies daardoor.

Een ding is zeker, het veroorzaakt een hoop gezeur en geeft je weinig vertrouwen. Hopelijk lossen ze het voor jou - zoals het hoort - netjes en zonder veel gezeur op.
Sterkte in ieder geval.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: sumitomo

Laast bewerkt: door Broeder Tuc.

deels nieuwe auto niet gespoten 09 feb 2021 20:04 #43388

• sumitomo
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Auto inmiddels bij het auto schade bedrijf ,,lak expert en scahde expert wezen kijken
oordeel wagen moet helemaal uit elkaar ,
wat inmiddels gebeurt is ,
laat hier een paar foto,s zien van een nieuw afgeleverde auto
hou jullie op te hoogte ,
mvgr sumitomo

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: bert.ba2

deels nieuwe auto niet gespoten 10 feb 2021 09:26 #43393

Zo, dat wordt goed aangepakt! :ohmy:

Gelukkig komt het allemaal goed maar misschien was het voordeliger een nieuwe wagen te leveren voor de importeur :whistle:

deels nieuwe auto niet gespoten 11 feb 2021 03:21 #43404

Dit is erg raar hier klopt iets niet het lijkt mij erg sterk dat dit zo de fabriek uit is gegaan, je heb controle punten.
Ik heb sterk mijn vermoedens dat u een proefmodel/demo model van de fabriek heb gekregen of er is schade ergens ontstaan en dat ze dit te snel hebben gerepareerd.
Erg sneu allemaal koop je een nieuwe auto zit je in de ellende, soms kun je maar beter een oudere auto kopen met een ton op de teller dan een hele nieuwe.
Heb het zelf ook mee gemaakt maar dan met een Renault Captur deze had ik nieuw gekocht in 2015 had er alleen maar problemen mee na 2 jaar en 15.000km verder heb
ik de auto ingeruild voor mijn huidige Hyundai ix35, met de zelfde bouwjaar en met bijna 30.000km op de klok tot nu toe probleemloos.
En de kilometerstand is nu 61.000km.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, KonaHybrid-1

deels nieuwe auto niet gespoten 11 feb 2021 08:42 #43406

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 677
De actie vind ik geweldig en zo hoort het ook. Wat de dealer er van vind lijkt mij hier niet relevant maar zo'n uitspraak........De onderdelen aan de binnen kant zijn nu extra beschermd zo moet je het maar zien.
Mijn Tucson nu 16jaar oud zie ik ook als ik de achterklep omhoog doe dat ze iets hebben gemist en nog wel wat plaatsen. Het lijkt mij eerder iets wat vanuit de fabriek structureel over geslagen wordt of er schiet er af en toe één door heen. Het heeft zeker met het productie proces te maken en als het wisselend is zegt mij dit veel over het niet vlekkeloos lopen van het spuit proces in de fabriek. Het is maar een rolletje drop wat je koopt toch.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: sumitomo

deels nieuwe auto niet gespoten 12 feb 2021 15:12 #43425

Bij een ongunstig gesprek naar jouw gevoel zou ik deze willen inruilen en op een echte nieuwe wachten

Heb persoonlijk jaren de fabriek van Nedcar Born zakelijk bezocht en daar verliet geen enkele auto
(Mitusbishi en Volvo) de eindcontrole op lakschades met speciale lampen en vloeistoffen

Wat bij jou auto is gebeurd is niet acceptabel en abnormaal dunkt me

:--))
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sigma, KonaHybrid-1, sumitomo

Laast bewerkt: door Willie Wortel.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.