Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

Kona Hybrid STOTTEREN 26 dec 2020 09:38 #42767

• Julien
  • Julien's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Kona Hybride
  • Ontvangen bedankjes 11
er is geen nieuwe ERG klep gestoken, ze is afgesloten, maandag word ze opnieuw aangesloten en dit ivm. de garantie, en de co uitstoot.
Volgens mij kan de klep nog niet vuil zijn pas 7000km gereden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kona Hybrid STOTTEREN 26 dec 2020 10:21 #42768

• KonaHybrid-1
  • KonaHybrid-1's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 67

er is geen nieuwe ERG klep gestoken, ze is afgesloten, maandag word ze opnieuw aangesloten en dit ivm. de garantie, en de co uitstoot.
Volgens mij kan de klep nog niet vuil zijn pas 7000km gereden

Zou ik ook zeggen, maar naar het blijkt dat het probleem toch even over was bij jouw Kona?

Kona Hybrid STOTTEREN 26 dec 2020 10:41 #42769

• Julien
  • Julien's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Kona Hybride
  • Ontvangen bedankjes 11
Ja het was 1 week over, maar door het terug aansluiten van de ERG klep komt het terug

Kona Hybrid STOTTEREN 26 dec 2020 13:17 #42770

• Krommeister
  • Krommeister's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Hyundai ix35
  • Ontvangen bedankjes 40
Ik denk dat jullie dus de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de EGR klep dus de boosdoener is, maar vooral dat men op hogerhand ook al weet wat het euvel is. Immers het advies kwam vanuit de importeur van België.
En doordat de emissiewaarden nu negatief worden beïnvloed door het afsluiten van die klep is er nu dus sprake van belangenverstrengeling. Enerzijds maakt Hyundai reclame dat de Kona zo een “groene” auto oa doordat de uitstoot lekker laag is, anderzijds zit een klepje in de weg die ervoor zorgt dat je stotterend in een splinternieuwe auto rijdt. Ik vermoed dat het afsluiten van die klep de levensduur van de motor echt niet negatief zal beïnvloeden, maar dat ze nooit kunnen toestaan om iets te veranderen wat de uitstoot veranderd en zich dus verschuilen achter de garantie. Daardoor meer dan begrijpelijk dat jullie het niet aandurven om de klep af te sluiten.

Inderdaad een goed initiatief om een collectief te vormen. Vaak wordt je bij dit soort casussen beter/ sneller gehoord als je een externe instantie erbij betrekt, zoals de Consumentenbond. Veel succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma, NSU

Kona Hybrid STOTTEREN 29 dec 2020 11:25 #42790

• LeonB
  • LeonB's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Kleine update, de auto is bij de dealer geweest. Ze hebben een update geplaatst en een proefrit gemaakt. Ze erkennen dat de auto stottert en dat hebben ze gemeld aan Hyundai. Er is volgens de dealer nog geen oplossing maar Hyundai is er mee bezig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Laast bewerkt: door LeonB.

Kona Hybrid STOTTEREN 31 dec 2020 12:31 #42821

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 711
Dank Krommeister jouw verhaal komt mij zeer bekend voor bij een Astra diesel die ik reed rond 2008. Maar dat de E5 effect heeft is in veel gevallen duidelijk en ook een retourgasklep heeft hier mee te maken. EGR lijkt zeker aannemelijk. Onderstaand is een ingekorte versie van dikke ellende met een Astra.
De Astra die ik reed was een 1.9 TDI met 120PK. Volgende euvel deed zich voor: bij een snelheid van +/-50~80kmp/u begon deze te zachtjes te schokken en alleen bij een buitentemperatuur die onder de 15graden lag. Ik reed toen dagelijks binnen door Zeist >> Ede >> Arnhem(mooie rustige route). Bij de Opel in Zeist geweest en die hebben met apparatuur in de wagen gecontroleerd wat er gebeurde. Duidelijk was het probleem met de EGR klep. Die is toen vervangen uiteindelijk en het was even over maar volgende probleem diende zich aan Motormang lampje aan en probleem was dus niet opgelost. De vakantie kwam er aan en ik kneep hem want onze enigste vakantie van het jaar met caravan naar Spanje zou een week later zijn. Het was gelukkig een lease wagen en ik ben toen bij het het Bosch steunpunt in Houten terecht gekomen op aanraden van de lease maatschappij en daar bleek ook de thermostaat van de intercooler en dubbele fan niet goed te zijn. Die monteur was niet blij want dan moet er een hoop gedemonteerd worden aan de voorkant(vakantietijd, geen personeel). De monteur controleert de stekker aansluiting op de EGR en die zat er niet geborgd op omdat de borgclip weg was. Ik heb toestemming gegeven voor krachtlijm en EGR was verholpen. We zijn op vakantie gegaan en heeft het gedurende +4000km perfect gedaan. We waren een dag terug en gaan de cavia van onze dochter ophalen en ik rij hier in Noord en Magn lampje aan, merkte niks aan de wagen bleef gewoon lopen. Dit wederom gemeld en toen hebben ze m een schop gegeven met 133k op de teller.

Missfires kunnen diverse oorzaken hebben maar het heeft met de verbranding te maken rondom of in de cylinder. Kabel(s), bougies, bobine, connector(en), lekke injector afdichting, slechte injector, verbrande klep, compressie verlies wat me zo te binnen schiet.

Mijn V6 rijd nog steeds op E5 en rijd er goed op en is een blijver.

Iedereen een fijne jaarwisseling en veel gezondheid en geluk in 2021.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma, pschepers@heijmans.nl

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: correctie

Kona Hybrid STOTTEREN 03 jan 2021 17:40 #42841

Ook ik heb last van een stotterende KONA HYBRID
Auto is van 7-2-2020 en stottert bij een constante snelheid vanaf 50 km p/u. Heb er nu 36000 Km mee gereden
Bij garage is probleem bekend , het ligt nu bij de Hyundai ( bijna nu 3/4 jaar )
Wat me onlangs wel opviel , is dat als je E5 tankt het wellicht iets minder is .

Garage zegt dat het wachten is op een update, echter begin ik het wel zat te worden dat wachten .
En dat voor een nieuwe auto van € 34000,--

Wie heeft het al wel opgelost gekregen ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma

Laast bewerkt: door pschepers@heijmans.nl.

Kona Hybrid STOTTEREN 03 jan 2021 17:50 #42843

Kleine update, de auto is bij de dealer geweest. Ze hebben een update geplaatst en een proefrit gemaakt. Ze erkennen dat de auto stottert en dat hebben ze gemeld aan Hyundai. Er is volgens de dealer nog geen oplossing maar Hyundai is er mee bezig.

Dit hebben ze bij mij in Nov ook gedaan .. geen resultaat
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Kona Hybrid STOTTEREN 03 jan 2021 17:50 #42844

In het algemeen tevreden van deze Hyundai Kona Hybrid echter serieus probleem dat de wagen gaat stotteren tussen 60 en 90 km/u wanneer de verbrandingsmotor actief is (dus niet in puur elektrisch rijden). Garage speelt een spelletje: "wij voelen niks" ... "dit is normaal" ...
Heb een test laten maken op een vermogensbank en we zien duidelijk een rimpel tussen de 60 en 90km/u.

Heb op een ander forum gelezen dat Pascal Schepers ook dit probleem herkend, maar ik kan geen contact nemen met hem.

Heeft er nog iemand een gelijkaardig stotter-probleem ????

Marc, ik heb je even gemaild

Kona Hybrid STOTTEREN 05 jan 2021 04:31 #42852

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 50
Ook ik ervaar dat het met tanken van E5 het stotteren minder is geworden.
Zelf ben ik nog niet terug geweest naar de dealer, over een maandje of 1,5 zit ik op ca. 15.000 km en zal ik een afspraak maken voor mijn 1ste onderhoudsbeurt. Tevens zal ik dit probleem ook aankaarten.

Wat mij wel opvalt dat de meeste dealers snel roepen dat er een update komt! Is dat om de klant op deze manier aan het lijntje te houden?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, pschepers@heijmans.nl

Tijd voor maken pagina: 0.361 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.