Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

Kona Hybrid STOTTEREN 05 jan 2021 13:35 #42857

• KonaHybrid-1
  • KonaHybrid-1's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 67
Sigma, ik ben met je eens dat die " Update " een goedhoudertje is.

Mocht het met een update opgelost kunnen worden zou impliceren dat het aan de software ligt of hiermee opgelost kan worden.

Uit eerder berichten zou het met de EGR te maken hebben. Dit klinkt veel plausibeler omdat de meeste problemen pas na een paar duizend kilometer verschijnt.
Kom ik toch weer terug op het verhaal vervuiling. Als het software was dan moest dit vanaf dag 1 al plaatsvinden. Software is goed of niet goed.

We gaan het (hopelijk) meemaken wat de oplossing is. (E5 is minder vervuilend en heeft andere additieven dan de E10)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kona Hybrid STOTTEREN 08 jan 2021 09:14 #42902

• crosstourer13
  • crosstourer13's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Kona Hybride Fashion
  • Ontvangen bedankjes 3
Al eerder gemeld dat ik ook het stotteren ervaar met mijn Kona Hybride van juli 2020 echter de dealer zegt van dit probleem nog niet gehoord te hebben ? Ben nu eens overgestapt op E5 maar wat wel oplost is de S stand gebruiken. Hiermee voor mij wel een mogelijke verklaring dat het stotteren misschien komt door een te zuinige afstelling ? maar ik ben geen technicus
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Laast bewerkt: door crosstourer13.

Kona Hybrid STOTTEREN 08 jan 2021 09:31 #42903

• Stefan
  • Stefan's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Hyundai Kona Hybrid
  • Ontvangen bedankjes 34
Ik mag me helaas ook melden in dit topic. Heb een Kona Hybrid Fashion, heb 'm drie weken. Ook ik ervaar het hikken / stotteren.
Reed toevallig laatst 59 km/u, toen hakkelde hij overduidelijk. Het vreemde is dat het niet elke keer is, maar heb het wel zo nu en dan gemerkt.
Dealer ingelicht, probleem is inderdaad bekend, maar ze kunnen niets doen, want het is wachten op software update. Dat zal best, maar een auto van drie weken mag natuurlijk niet zo rijden. Ze gaan er toch volgende week naar kijken, want dan moet de Kona langs de dealer vanwege wat gedoe met BlueLink.
Ik tank gewoon E10 en dat blijf ik doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Kona Hybrid STOTTEREN 08 jan 2021 11:18 #42905

• KonaHybrid-1
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 67

Al eerder gemeld dat ik ook het stotteren ervaar met mijn Kona Hybride van juli 2020 echter de dealer zegt van dit probleem nog niet gehoord te hebben ? Ben nu eens overgestapt op E5 maar wat wel oplost is de S stand gebruiken. Hiermee voor mij wel een mogelijke verklaring dat het stotteren misschien komt door een te zuinige afstelling ? maar ik ben geen technicus

In de "S" stand is het beter is ook mijn conclusie.

Ook vanaf dag 1 geef ik ook al aan dat de DSG bak van de Hyundai niet optimaal is. (slecht)
Het inhouden / stotteren zou misschien kunnen komen door de dubbele koppeling. Systeem kan niet bepalen wat het juiste schakelmoment is en dus "twijfelen". Net alsof hij niet doorschakelt of weer terug. Dit zou met de juiste software update verholpen kunnen worden.

Alleen dit strookt weer niet met eerdere berichten over de afdopping/verwijdering van de EGR bij de Belgische wagens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma

Kona Hybrid STOTTEREN 12 jan 2021 12:24 #42993

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 50

In de "S" stand is het beter is ook mijn conclusie.

Ook vanaf dag 1 geef ik ook al aan dat de DSG bak van de Hyundai niet optimaal is. (slecht)
Het inhouden / stotteren zou misschien kunnen komen door de dubbele koppeling. Systeem kan niet bepalen wat het juiste schakelmoment is en dus "twijfelen". Net alsof hij niet doorschakelt of weer terug. Dit zou met de juiste software update verholpen kunnen worden.

Alleen dit strookt weer niet met eerdere berichten over de afdopping/verwijdering van de EGR bij de Belgische wagens.

Ik denk dat je zomaar gelijk kan hebben wat de DSG bak betreft. Wellicht dat daarom de dealers bijna allemaal zeggen dat er een software update moet komen. Maar dat bij Hyundai de software nog niet klaar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, KonaHybrid-1

Kona Hybrid STOTTEREN 19 jan 2021 14:09 #43100

• Krid
  • Krid's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 8
Beste mede Kona Hybrid eigenaren,

Ik heb dus het zelfde probleem, en word er ook niet goed van. Auto staat nu ook weer bij de garage met dit probleem. Maar zelf ervaren ze helemaal niks raars.

Mijn auto is ook van februari 2020. Ik had even gehoopt dat, dat het probleem zou zijn maar als ik hier lees zijn er ook mensen met andere maanden die hier last van hebben.

Wat mij ook opvalt dat hij nu in de winterstand anders reageert dan in de zomerstand. Hebben jullie dit ook?

Kona Hybrid STOTTEREN 19 jan 2021 16:20 #43105

• KonaHybrid-1
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 67

Wat mij ook opvalt dat hij nu in de winterstand anders reageert dan in de zomerstand. Hebben jullie dit ook?

Wat bedoel je precies met Winterstand cq Zomerstand, kun je iets omschakelen dan?

Kona Hybrid STOTTEREN 19 jan 2021 17:06 #43111

• Krid
  • Krid's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 8
Geen idee of je dat handmatig kan instellen. Ik merkte sinds een tijdje dat hij anders reageert. Langer de accu aan het opladen is en minder in EV rijdt. Toen ik dit melde aan de garage zeiden die dat dit de winterstand was. Klinkt opzich wel logish. Maar verder weet ik dit ook niet. Van het stotteren had ik eerst meer last tussen de 60-100 en nu meer tussen de 30 en 60. Ook nog wel daarboven maar wel weer minder. Maar misschien dat dit aan de "winterstand" ligt?

Waar ik ook last van heb als ik snel op de weg omkeer en ik zet hem in de achteruit dat hij zo stottert dat het echt niet meer normaal is. Het voelt dan alsof hij niet genoeg brandstof/stroom krijgt. Het rare is dat dit dus ook 10 keer goed kan gaan maar ook 10 keer fout. Dit heb ik niet als ik vanuit stilstand(je staat op een parkeerplaats b.v.) achteruit rij. Maar alleen als je echt keert op de weg en hem dan in de achteruit zet. Ik rij al jaren met automaat maar heb dit nog nooit meegemaakt.

Kona Hybrid STOTTEREN 19 jan 2021 17:22 #43114

• Willie Wortel
  • Willie Wortel's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • i40 Eye catcher
  • Ontvangen bedankjes 370
Wat kan het toch vreselijk fout gaan :S

K zou zeggen, maak een smartphone filmpje als bewijs voor een mogelijke claim
van deze ellende en toon het de dealert ,vraag om een oplossing :whistle:

Wij houden ons hier ook aanbevolen

Kona Hybrid STOTTEREN 19 jan 2021 19:48 #43123

• Krid
  • Krid's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 8
Het lijkt dat ze er in Duitsland ook last van hebben. Al is mijn Duits helaas niet zo goed.

www.motor-talk.de/forum/kona-hybrid-ruckelt-t6988386.html

Dit is dus echt wel een bekend probleem, wat nu ook niet langer genegeerd moet worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma, KonaHybrid-1

Tijd voor maken pagina: 0.240 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.