- Ontvangen bedankjes 24
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Schokbrekers vervangen?
- IX35Con
-
Onderwerp Auteur
- Premium Member
-
Minder
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #55258
door IX35Con
Beantwoord door IX35Con in topic Schokbrekers vervangen?
Dat was mijn idee ook eigenlijk, dank.Nope, veren niet laten vervangen. Is ook niet nodig als er geen beschadigingen zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- IX35Con
-
Onderwerp Auteur
- Premium Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 24
10 maanden 1 week geleden #56097
door IX35Con
Beantwoord door IX35Con in topic Schokbrekers vervangen?
De oorzaak van het vervelende geluid uit de achtertrein is gevonden. Ik heb vanwege de kosten de schokbrekers even uitgesteld. Maar met een APK / Beurt toch nog eens aangedrongen op nader onderzoek, omdat ik zelf ook niet overtuigd was.
Het zijn niet de schokbrekers. Het blijken de rubberen bussen te zijn van de stabliisatorstangen op de achteras. Door het verslijten van die bussen ontstaat speling op de bevestiging van de stabilisator, waardoor die gaat bewegen. Geen heel makkelijke reparatie, want die bouten zitten al 240.000 kilometer vast
Ze hebben ze dus eraf moeten flexen en boren, en nieuwe bouten bestellen. Die zijn schijnbaar zo speciaal dat er geen aftermarket voor is, dus bij Hyundai zelf bestellen.
Het zijn niet de schokbrekers. Het blijken de rubberen bussen te zijn van de stabliisatorstangen op de achteras. Door het verslijten van die bussen ontstaat speling op de bevestiging van de stabilisator, waardoor die gaat bewegen. Geen heel makkelijke reparatie, want die bouten zitten al 240.000 kilometer vast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.